Selena Gomez bloggen för dig!

Alla inlägg under februari 2012

Av selgoourqueen - 12 februari 2012 20:37

Hallojsan?? Finns det ordet? Iallafall hihi, jag håller på att fixa en väggkalender med Jelena på.. Ni ska få se bilderna jag använder..                        

Kommentera så berättar jag hur jag gjorde dem :) Ni kanske redan vet.. Jaja jag måste fortsätta med kalendern nu så jag hinner titta på Never Say Never ikväll!! Kram på er!


P.s Två jättebra novell-bloggar (de e noveller om Justin, men de är superkul att läsa även om man inte gillar Justin, tror jag iallafall :) ) http://justinnoveller.bloggplatsen.se

http://novelleromallt.bloggplatsen.se

http://trubbelbieber.blogg.se


Ses!

Av selgoourqueen - 11 februari 2012 12:47

Hey, jag har lovat att berätta om Hana Hwang's sjukdom.. Den heter Progeria..


Progeria

Progeri eller progeria är en ovanlig sjukdom som gör att kroppen åldras i förtid. Namnet Progeri kommer från grekiskan och betyder ungefär ”gammal i förtid” (pro = före, gē´ras = ålderdom). Sjukdomen beror på en hastig celldöd, som bryter ner cellerna i en allt för snabb takt. Det finns två sorters progeri: Werners syndrom som är den vanligaste av de två och Hutchinson-Gilfords syndrom som drabbar barn och är extremt aggressiv och extremt ovanlig.


Tidigare forskning

Förr trodde man att man genom att forska på progerisjukas celler skulle man kunna finna viktig information om de biologiska skeendena vid normalt åldrande. På senare tid har man dock kommit fram till de olika progerisyndromen är specialfall som inte ger någon som helst inblick i naturligt åldrande.


Hutchinson-Gilfords syndrom

Hutchinson-Gilfords syndrom är den mest kända formen av progeri, det är en medfödd genetisk sjukdom som gör att kroppen åldras cirka tio gånger fortare än normalt. Sjukdomen upptäcktes 1886 av Jonathan Hutchinson, som dokumenterade den hos en pojke på 6 år. 1896 kunde Hastings Gilford konstatera att det rörde sig om en egen sjukdom efter att ha dels följt upp projekt som Hutchinson studerat, dels studerat en annan patient med liknande symptom. Gilford gav sjukdomen namnet progeri.


Förekomst

Syndromet är extremt ovanligt och drabbar ungefär en nyfödd på 8 miljoner. Antalet drabbade individer vid liv i hela världen är omkring 40 personer.


Okej, om ni vill veta mera om sjukdomen skriver jag gärna mera  men kommentera om ni vill veta mer <3


Kram!!

Av selgoourqueen - 9 februari 2012 13:17

Hey.. Jag har inte bloggat på ett tag nu så förlåt för det.. Men är sjuk just nu... Men hittade en video med Justin Bieber som sjunger på Selenas konsert!!<3 Det är även en video där Justin sjunger Baby med Taylor..

Favorite girl, med Sel


Baby, med Tay..


Och så hittade jag den här videon, med massa elaka saker som Människor skrivit på twitter om Selly... Men den heter You hurt Selena, It hurts Justin.. Väldigt sant.. Jag blir så ledsen när jag ser det här, för det är i en intervju som Justin gör i videon, och där säger hon som han gör intervjuen med Hon säger "Det går ett rykte om att du har en flickvän, Selena Gomez, (när hon säger det här ler han jätte mycket... ) (jag hör inte riktigt vad hon säger..), sen säger hon, att fans säger om jag ser henne ska jag slå ner henne (när hon säger det här bleknar Justins leende bort)


:'( Jaja.. Nyhet, Hana Hwang är inte död.. :D Hon lever fortfarande, jag vet vad det är för sjukdom det är hon har och jag ska skriva lite mer om den senare.. <3

Av selgoourqueen - 6 februari 2012 21:51

Hana Hwang, dog idag tror jag.. Hon var tretton tror jag.. Hon hade en dödlig, ovanlig sjukdom, när Selena fick höra om Hana första gången avbröt hon sin inspelning för att träffa Hana.. Hana har även pärlat ett armband till Selena när hon levde, hon gjorde matchande till henne och Selena.. Stackars henne, hon var väldigt snäll.. Kommer en video..

Källa - sellygomezz.bloggplatsen.se


P.s Jag skriver bara källa ibland + Läste precis :att Hana är död kan vara rykten, flera påstår att hon lever.. ?

Hoppas hon lever, annars blir jag ledsen..

Översättning

Nedräkning!

Presentation


Hej! Min blogg handlar om Selena Marie Gomez, som är sångerska, skådespelerska och designer.

Jag hoppas du stannar. Kolla gärna in min novellblogg också =)

Besökare!!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Borde Jag börja på novellen jag la upp en smygtitt på?
 Ja, verkligen!!!
 Nej, den lät dålig...
 Spelar ingen roll jag bryr mig inte...

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards